رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: ایده‌های برتر دانشجویان با حمایت پارک علم و فناوری به مرحله تجاری‌سازی و تولید می‌رسد.
کد خبر: ۴۲۴۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱ 15 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس،علی‌اکبر اختری، اظهار داشت: تبدیل علم به ثروت و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است.

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه از حمایت پارک علم و فناوری از ایده‌های برتر تا مرحله تولید خبر داد و گفت: چندسالی است که در دانشگاه‌ها زمینه‌ای فراهم شده تا دانشجویان که ایده‌های بسیار خوبی دارند، اما توان مالی کافی ندارند و یا روش تجاری‌سازی آن را نمی‌دانند، با حمایت پارک علم و فناوری ایده‌ها را به مرحله تولید می‌گذارند.

وی به برگزاری مسابقه ایده‌های دانشجویان به همکاری پارک علم و فناوری اشاره و بیان کرد: 30 ایده‌ برتر از بین ایده‌ها مشخص شده است که دانشجویان ایده‌ها برگزیده را در سه دقیقه بیان و بعد از پرسش و پاسخ  ایده‌های که قابلیت تجاری‌سازی، نوآوری و فناوری دارند، امتیازبندی و انتخاب می‌شوند.

اختری اضافه کرد: ایده‌های برگزیده از طریق پارک علم و فناوری به شرکت‌هایی که با این پارک در ارتباط هستند معرفی می‌شوند و پشتیبانی مالی و آزمایشگاهی را شرکت مذکور از دانشجو و ایده انجام می‌دهد تا در نهایت تجاری‌سازی و تبدیل به ثروت شود.

این مسؤول با بیان اینکه علم قدرت و سودهای فراوانی را به همراه دارد، افزود: دانشجو و اساتید با طرح ایده‌های خود اگر قدرت سرمایه‌گذاری داشتند خود با سرمایه‌گذاری ایده را تجاری‌سازی می‌کنند در غیر این صورت ایده به فرد سرمایه‌گذاری فروخته می‌شود تا زمینه تجاری‌سازی آن فراهم شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار